Austin Club Holland: klein maar fijn

 

Het gaat bij deze club om de wat grotere voor-oorlogse Austin Modellen, zoals de Ten, Twelve en meer, van voor 1950. De bescheiden groep leden voelt meer als een goed op elkaar ingewerkte vriendengroep. Dat betekent niet dat nieuwe leden niet welkom worden geheten. 
Zelf hebben we al jaren een Ten, maar ik was er nooit toe gekomen me aan de melden als lid. Maar Toen ik las dat de ACH niet al te ver weg een rit op de Veluwe zou organiseren, besloot ik lid te worden en te gaan kijken. Na enige tijd wachten op antwoord op mijn inschrijving barstte de communicatie los met welkomstberichten en werd ik ook ingeschreven in de club-Whatsapp groep. Het bleek dat 28 van de 35 leden daar aan deelnemen, dat is best een hoog percentage. Ook ontving ik al snel de Email-nieuwsbrief. 
We werden op de startlocatie heel hartelijk welkom geheten door een groep Austin Ten en Twelve auto’s en hun berijders, met koffie, thee en taart en veel gesprekken over auto’s. De rit was mooi uitgezet, er was een stop op een open plek in het bos, waar broodjes en drinken werden verzorgd en door de liefhebbers een soort behendigheidstest werd gedaan. Heel leuk om te zien. Er waren bijna tien auto’s , maar ze waren allemaal weer verschillend. Met alle gezelligheid liep het allemaal een beetje uit en we reden uiteindelijk wat later naar huis dan verwacht, zodat we de verlichting van onze Austin ook weer eens konden uitproberen. Het was een erg leuke rit en we gaan zeker weer naar een evenement van deze club. De dagen erna werd er nog uitgebreid nabeschouwd en foto’s uitgewisseld via de Whatsappgroep.  Zeer bijzonder, zo'n oude club met ouderwetse gezelligheid en moderne communicatie!